Czym jest fotografia reklamowa?

Jak sama nazwa wskazuje, fotograf wykonuje zdjęcia różnych produktów do celów reklamowych, mediów społecznościowych, handlu elektronicznego, druku itp. Jest to również znane jako fotografia komercyjna.

Ile to kosztuje? Nie mogę nigdzie znaleźć ceny.

Doskonałe pytanie i powodem, dla którego większość fotografów nie publikuje swoich cen, jest to, że są one bardzo zróżnicowane.

Jest zbyt wiele zmiennych od których zależy cena:

Poziom pracy fotografa i jego doświadczenie.

Weźmy na przykład rodzaj produktu.

Czy jest błyszczący, matowy, błyszczący?

Potrzebujesz go do swojej strony internetowej i mediów społecznościowych lub do druku?

Potrzebujesz rekwizytów, modeli, konkretnych lokalizacji?

Fotografowie mogą potrzebować wypożyczyć specjalny sprzęt do projektu.

Szukasz konkretnego wyglądu, różnych środowisk?

Potrzebujesz retuszu? Ile retuszu potrzebujesz?

Ile zdjęć potrzebujesz?

Jak widać, wymyślenie konkretnego systemu cen jest prawie niemożliwe. Dlatego wielu fotografów poda Ci wycenę w zależności od Twoich potrzeb. Oczywiście każdy projekt jest inny i wszystko jest negocjowane w granicach rozsądku.

Dla ułatwienia firma Andrzej Jarek Studio przyjmuję pewne widełki cenowe. Tzn cena startowa za zdjęcie reklamowe zaczyna się od 500zł netto. Do tego dochodzą dodatkowe koszta rekwizytów, retusz, licencja, format (wymiar zdjęcia) itp.

Na czym polega proces retuszu?

Retusz jest częścią procesu postprodukcji, w którym fotografowie oczyszczają obraz, usuwają zakłócenia i niedoskonałości, zmieniają tła, dodają maski lub całkowicie usuwają obiekty. Dokonują korekcji kolorów, wyostrzają lub rozmywają obraz w razie potrzeby przed ostateczną dostawą. Ceny różnią się w zależności od ilości retuszów, których zażąda klient.

Jak działa współpraca klient/fotograf?

Główną ideą jest jak najszersza komunikacja z fotografem. W ten sposób będę mógł dokładnie oszacować. Skontaktuję się z Tobą w przypadku dalszych pytań i wyjaśnień przed wysłaniem wyceny. Jeżeli wszystko jest w porządku przystępujemy do podpisania umowy i wpłaty zaliczki. Następnie wysyłasz mi produkty lub zostawiasz je, w zależności od Twojej lokalizacji. Potem robię zdjęcia, pokazuję, jak idzie, a ty przekazujesz mi swoją opinię. Po wykonaniu tematycznej sesji zdjęciowej zdjęcia umieszczamy na serwerze lub dysku Google powiadamiając klienta o tym fakcie mailem. Są to zdjęcia poglądowe tzw: prewki (o małych rozmiarach, słabszej jakości, z naniesionym znakiem wodnym fotografa -uniemożliwiającej komercyjne wykorzystanie zdjęć. Klient ma możliwość zgłoszenia korekty/poprawek do zdjęć poglądowych. Klient przesyła nam na emaila numery zdjęć wraz z treścią co należy poprawić. Po akceptacji wstępnego projektu wykonywana jest właściwa sesja zdjęciowa. Gotowe zdjęcia są dostarczane dopiero po ich zatwierdzeniu przez klienta (wykonaniu retuszu i poprawek) oraz po wykonaniu zapłaty za zlecenie. Następnie, kiedy wszystko jest już powiedziane i zrobione, użyjesz swoich nowych, pięknych, niestandardowych obrazów na swojej stronie internetowej, broszurach, wizytówkach, mediach społecznościowych, banerach itp. i rozkoszujesz się posiadaniem wspaniałej marki, która jest stworzona specjalnie dla Ciebie! Dobre zdjęcia to kluczowy element każdej odnoszącej sukcesy marki, a Twoja nie powinna być wyjątkiem. Klienci i potencjalni klienci są znacznie bardziej skłonni do interakcji z marką, jeśli uważają, że wydaje się ona być wysokiej jakości, a obrazy to najważniejsza rzecz, którą widzą w związku z jakąkolwiek marką. Gratulujemy, że troszczysz się o swoją firmę na tyle, aby uzyskać najwyższej jakości obrazy pasujące do Twojej marki. Twoje wyniki sprzedaży będą Ci wdzięczne za twoje dobre zdjęcia 🙂