Zdjęcia CGI w produkcji reklamowej- rendering 3D
Zdjęcia CGI to obrazy generowane komputerowo (computer-generated imagery – CGI) – wszelkie elementy obrazu (postacie, pojazdy, krajobraz), które powstały wyłącznie za pomocą komputera to zdjęcia CGI. Pierwszym filmem wykonanym w tej technice była animacja Toy Story.
Czy grafika komputerowa już wkrótce odmieni także rynek fotografii modowej i reklamowej?
Wizualizacje 3D?
Weźcie do ręki katalog Ikea i spójrzcie na zdjęcia, w większości to wizualizacje 3D.
Szwecka firma na początku XXI wieku firma postanowiła część fotografii produktów zastąpić renderów 3D. W 2008 roku pojawiła się w nim pierwsza w całości stworzona komputerowo kuchnia. Dziś firma zatrudnia cały zespół grafików, a fotorealistyczne rendery stanowią już większość packshot’ów, które widzimy co roku w folderze firmy.
W dzisiejszym, nastawionym na optymalizację za wszelką cenę świecie, takie podejście nie może dziwić. Utrzymanie zespołu grafików jest tańsze, wygodniejsze i bardziej praktyczne niż zarządzanie całą logistyką związaną z przygotowaniem tak dużej liczby sesji zdjęciowych i zdjęć produktowych i dbanie o to, by wszystkie prezentowane materiały były spójne stylistycznie. Z tego samego powodu twórcy Hollywood coraz rzadziej decydują się na filmowanie skoku autobusem przez most zwodzony czy wysadzenie w powietrze całego budynku. Dziś dużo łatwiej sceny te stworzyć przy pomocy grafiki komputerowej oraz efektów CGI.
Teraz świat idzie krok dalej japońskie studio Modeling Cafe zaprojektowało wirtualna modelkę, która gości na okładce magazynu CGWorld. Imma ma swoje konto społecznościowe, na których wygląda naprawdę prawdziwie i bardzo realistycznie. Trend ten prędzej czy później zainteresują zapewne kreatorów kampanii reklamowych.