Jak zwiększyć obroty w sklepie e-commerce?

Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego albo pracujesz jako jego menedżer, pewnie często zadajesz sobie pytanie, jak zwiększyć obroty. Sprzedaż w e-commerce zależy od tak wielu czynników, że nie sposób wszystkiego rozwijać jednocześnie. Jednym ze sposobów, aby rozkręcić sklep internetowy jest zadbanie o odpowiednie zdjęcia – zarówno te na karcie produktów, jak i te służące do promocji w sieci. Z tego artykułu dowiesz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowych za pomocą wysokiej jakości obrazów.

Zdjęcia produktowe wyświetlane w wielu miejscach

Większość konsumentów kupuje oczami – to znaczy, że łatwiej jest zachęcić klienta do dokonania transakcji, jeśli produkt doskonale prezentuje się wizualnie. Idąc tym tokiem myślenia, musisz zadbać o dobre zdjęcia produktu, czyli packshoty. Będą one wyświetlać się nie tylko na stronie danego przedmiotu, ale także na stronach kategorii sklepu, w listingach produktowych na portalach aukcyjnych czy w reklamach wizualnych.

Oznacza to, że Twój potencjalny klient będzie oglądał zdjęcie produktu w wielu miejscach – często jako miniatury. Zadbaj więc o takie obrazy, które nawet po przeskalowaniu będą wyraźnie przedstawiać to, co sprzedajesz.

Zdjęcia na karcie produktu – obietnica składana klientowi

Każdy klient, który kupuje Twoje produkty, przedtem zapoznaje się z opisem i zdjęciami. Jeśli zdjęcia będą wykonane w wysokiej jakości i szczegółowo przedstawią produkt, jest spora szansa, że klient dokona zakupu u Ciebie. Aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, zadbaj o zdjęcia, które zaprezentują każdy detal produktu.

Pamiętaj, że nie musisz się ograniczać do galerii zdjęć na karcie produktu. Packshoty możesz dodawać także w opisie. W ten sposób łatwo zobrazujesz klientowi, jak wygląda konkretny szczegół lub część produktu, o której czyta w charakterystyce.

Banery i karuzele ze zdjęciami produktów

W Twoim sklepie internetowym sprzedaż mogą zwiększyć także banery z nowościami i aktualnymi promocjami. Możesz tworzyć je na kilka sposobów. Jednym z nich są slidery ze zdjęciami pokazującymi produkt w użyciu oraz krótkim hasłem zachęcającym do zakupu. Możesz także dodać na stronę główną lub inną podstronę sklepu karuzele produktowe, które będą umożliwiały natychmiastowe dodanie produktu do koszyka.

Trzecim sposobem na zwiększenie sprzedaży w internecie za pomocą zdjęć jest stworzenie gifa lub animacji wyświetlającej zapętlone zdjęcia produktu (lub wielu produktów). Możesz ją wykorzystać w sklepie, w mediach społecznościowych, na blogu i w wielu innych miejscach.

Packshoty w artykułach blogowych

Wiele sklepów internetowych próbuje zwiększyć sprzedaż, prowadząc branżowego bloga. Jeśli w Twoim sklepie wykorzystuje się także taką formę promocji, stwórz dla najpopularniejszych produktów recenzje opatrzone wysokiej jakości zdjęciami. Inną formą może być też fotorelacja z użytkowania produktu. W artykułach blogowych możesz promować także całe kategorie, w czym pomogą wspomniane wcześniej karuzele zdjęć produktów. Packshoty tworzone na potrzeby bloga, opublikujesz także na instagramie czy facebooku.

Zdjęcia, które rozkręcą Twój sklep internetowy

Prowadząc biznes w branży e-commerce często zapomina się o zdjęciach produktowych. A to przecież głównie na nie zwracają uwagę Twoi klienci. Skorzystaj z usług studia fotografii produktowej i wyróżnij się na tle konkurencji.